Köpvillkor

Genom att göra en beställning erbjuder du dig att köpa en produkt och omfattas därmed av följande villkor:

Pris och tillgänglighet

Vi försöker säkerställa att alla detaljer, beskrivningar och priser som finns på webbplatsen är korrekta, men fel kan förekomma. Om vi upptäcker ett fel i prissättningen av en vara du beställt kommer vi att informera dig om detta så snart som möjligt och ge dig en möjlighet att återbekräfta din beställning till det korrekta priset eller att avbryta den. Om vi inte kan kontakta dig behandlar vi ordern som avbruten. Om du avbryter ordern och redan har betalat för varorna återbetalar vi hela summan.

Betalning

Betalning görs i samband med beställningen. Vi tillhandahåller inga varor utan betalning.
Vi erbjuder smidig betalning via Klarna och Paypal som i sin tur erbjuder olika betalningsalternativ för dig som kund att välja vilket som passar dig bäst.

Försäljning till minderårig
Vi säljer inte till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Frakt

Vi erbjuder ett fast fraktpris inom Sverige. Fraktfritt vid köp av produkter överstigande 500 kr.
Normal leveranstid är 5-7 arbetsdagar.

Leverans

Var uppmärksam på att du ger oss rätt leveransadress när du beställer. Vi är inte ansvariga för förseningar som beror på postförsening eller force majeure. Din beställning kommer att komma inom 5-7 arbetsdagar från det att ordern och betalningen är mottagen.

Sen leverans

Om du inte har fått ditt paket efter 10 dagars beställning, maila oss på info@dailysmartness.com med ditt ordernummer och kontaktuppgifter så undersöker vi var ditt paket befinner sig. Du har rätt att häva köpet vid eventuell leveransförsening.

Skadade varor

Om dina varor levereras skadade och ej går att bruka, vänligen maila info@dailysmartness.com omedelbart med ditt ordernummer, kontaktuppgifter och bilder. Du kan bli ombedd att skicka tillbaka eventuellt skadad vara till oss för bedömning. Vi betalar frakten vid skadad vara vid leverans. Vår ambition är att ersätta skadad vara till en ny vara.

Ångerrätt och öppet köp

Ångerrätt och öppet köp gäller inom 14 dagar efter leveransdatum. Om du vill returnera en produkt måste produkten vara oanvänd. Har produkten blivit skadad så har vi rätt till att värdera hur stort säljvärdet minskat och dra bort detta belopp från returpengarna.

Du som kund står för returfrakten vid ångerrätt och öppet köp och måste vid förfrågan kunna bevisa att du skickat produkten, så be alltid om ett kvitto från speditören. Returen är kundens ansvar tills det ankommer till vår leveransadress.

Om du vill göra en retur, vänligen kontakta oss först på info@dailysmartness.com och uppge ditt ordernummer och dina kontaktuppgifter så återkommer vi med uppgifter om leveransadress. Vill du utnyttja ångerrätt och öppet köp så skickas varan tillbaka i originalförpackning samt ytteremballage tillsammans med kvitto.

Byte av vara
Vänligen kontakta info@dailysmartness.com och uppge ditt order nummer och dina kontaktuppgifter. Vi kommer maila dig ett formulär som du fyller i och mailar tillbaka till oss.

Om du vill byta en produkt måste produkten vara oanvänd.

När vi får din vara kommer vi att utfärda en ny vara till dig enligt dina önskemål. Mellanskillnaden betalas av kunden i det fallet byte genomförs till en dyrare vara eller återbetalas i det fallet kunden byter till en billigare vara.

Kostnaden för att returnera oönskade artiklar är till kundens kostnad.

Returen är kundens ansvar tills det framgångsrikt ankommer till vår leveransadress.

Garanti och reklamation

Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Du har 2 års garanti och 3 års reklamationsrätt vid fabrikationsfel på samtliga produkter. Kontakta oss om du behöver utnyttja garantin. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.